Soutěž námětů již zná své vítěze!

Na úplném počátku projektu My Street Films byla vyhlášena soutěž, v jejímž rámci mohli zájemci posílat své náměty a ucházet se tak o výhru – profesionální podporu při zpracování svého snímku. Do užšího výběru postoupilo celkem 11 finalistů a 13. července jsme v průběhu workshopu s Vítem Klusákem vyhlásili vítěze.

Celkem 5 vítězů bude v následujících týdnech úzce spolupracovat s etablovanými filmovými tvůrci, kteří jim prozradí své triky, nabídnou nápady a postřehy, předají zkušenosti a mnoho dalšího.

Jaké náměty zvítězily a jací filmoví profesionálové si je vybrali? Stručný nástin viz níže, na podrobnosti se můžeš těšit ve finální verzi námětových snímků, které budou na web nahrány spolu s dalšími soutěžními filmy, mezi nimiž může být i ten tvůj, do 7. 9. 2014.

Režisérka Linda Kallistová Jablonská si vybrala námět Schizofrenie – autorka námětu Aneta M. je schizofrenička a poprvé se její příznaky projevily na Petříně, kde se bude film také odehrávat. Ráda by pomocí něj dekonstruovala stereotypní zobrazování schizofrenie.

Filip Remunda zvolil jako svůj mentorský projekt námět Řezáčovo náměstí – autoři (Kateřina Dušková, Lucie Pflimpfelová, Kateřina Tvrdíková, Jiří Hlásek, Pavel Soukup) hodlají prostřednictvím filmu pojmout genius loci tohoto místa a zaměřit se konkrétně na kavárnu Liberál. Chtějí prozkoumat její historii, a to i skrze významné osobnosti – například pomocí básní Františka Hrubína, který o místě psal, atp.

Bohdana Bláhovce zaujal námět Štěpána Psotky o rapperovi – Jak se dělá fakin mýtus – Inspirováno knihou Josepha Conrada – Srdce temnoty.  Vypravěč v knize putuje stále blíže k tajemnému, až mytickému panu Kurtzovi a skládá si jeho obrázek pouze z vyprávění dalších postav. Když k němu dorazí, je velmi překvapen tím, co vidí. Stejným postupem se chce režisér dostat k člověku notoricky známému díky tzv. virálu na internetu.

Vladimír Turner si zvolil vizuálně laděný námět Poutače od Michala Hříbka – spíše konceptuální námět využívající mechaničnost a standardizaci vycházející z DTP tisku a jeho narušování. Téma se věnuje poutačům v ulicích, přehnanému množství textu a intertextu kolem nás, typografii, ruční grafice atd.

Ivo Bystřičan pomůže uchopit a zpracovat námět Veletržní – investigativní dokument o stavbě obchodního domu ve Veletržní ulici. Autorkou je Vendula Říhová a v této ulici žili již její prarodiče – do filmu tedy vnese osobní linii.